Versiebeheer van Joomla-artikelen

Een nieuwe Joomla-versie bevat niet alleen verbeteringen en een oplossing voor veiligheidslekken (bugs). In sommige versies zitten ook nieuwe functionaliteiten. Zo is Privacy Suite sinds 3.9.0 toegevoegd vanwege de privacywetgeving. Een minder bekende uitbreiding van Joomla is sinds versie 3.2 aanwezig: versiebeheer voor artikelen.

Sisow en Buckaroo tonen naam van je shop op rekeningafschrift

Als een webshop online betalingen via Sisow gebruikt stond er tot vorig jaar 'Stichting Sisow' op rekeningafschriften. Het was dan onduidelijk bij welke webshop de betaling hoorde. Maar je kunt nu zelf een naam kiezen die op het rekeningafschrift wordt vermeld. In dit artikel lees je hoe je dat instelt.

Beter scoren met een CDN

Bij het bezoeken van een pagina moet je altijd even wachten. Deze wachttijd heet de laadtijd. Hoe lager deze is, des te korter de wachttijd voor een bezoeker. Een korte laadtijd wordt ook door zoekmachines gewaardeerd.
Een Content Delivery Network (CDN) is een van de mogelijkheden om de laadtijd te verminderen.

intro-image

Uitleg Joomla-extensies

Als we bij Yolknet met Joomla werken maken we ook gebruik van extensies om de mogelijkheden van het systeem uit te breiden. In dit artikel lees je meer over de meestgebruikte extensies.

Aankopen webshops gaan door het dak

Van april tot juli bestelden Nederlandse internetters flink meer op internet. De aankopen bij webshops stegen met 12 procent naar 6,36 miljard euro.

8 sites om gratis afbeeldingen te downloaden

Dat een beeld meer zegt dan woorden is algemeen bekend. Maar je mag niet zomaar elke afbeelding op je website plaatsen.

Online aankopen door het dak: is je webwinkel mobile friendly?

Van april tot juli bestelden Nederlandse internetters flink meer op internet. De aankopen bij webshops stegen met 12 procent naar 6,36 miljard euro.

Achtergrond: De onderschatte kracht van een website

Een website is voor veel bedrijven iets naast de kerntaken. Het is belangrijk om er eentje te hebben zodat je bedrijf online vindbaar.

intro-image

Alles over de (onzichtbare) Google reCAPTCHA v3

Om webformulieren te beveiligen tegen spam maken veel websites gebruik Googles reCAPTCHA. In oktober 2018 kwam verscheen versie 3, die op de achtergrond analyseert of een bezoeker een spambot is of een menselijke bezoeker. In dit artikel lees je wat de mogelijkheen zijn.

intro-image

Van Google reCAPTCHA v1 naar de (onzichtbare) reCAPTCHA v3

Ik ben geen robot. Dit kom je vaak tegen bij online formulieren. Als je contact opneemt, als je je inschrijft, als je een vragenlijst invult. Voordat je het formulier kunt verzenden is de laatste handeling het aanvinken dat je geen robot bent. Soms aangevuld met een extra 'uitdaging' om verkeersborden, stoplichten of bruggen te selecteren. Met Google reCAPTCHA v3 zijn deze extra handelingen niet meer nodig en kun je toch je webformulieren beveiligen tegen spam.

Een website is geen website meer

Als je met mensen in gesprek bent is iedereen het met me eens dat een website kan ontzorgen. Het is al lang niet meer alleen het online visitekaartje van een bedrijf. Het kan veel meer.

intro-image

Beveilig je Joomla-website nog beter met 2 Factor Authenticatie

Een inlognaam en wachtwoord beschermen je website en webshop tegen ongeoorloofde toegang. Een van de nadelen is dat iedereen kan inloggen die de inlogcombinatie weet. Ook criminelen. Daarom is is het aan te raden om nog een beschermlaag toe te voegen. Zoals '2 factor authentication', kortweg 2fa. In dit artikel wordt uitgelegd wat het is en hoe je de extra bescherming toevoegt aan je Joomla-website.

Yolknet© 2005 - 2024Alle rechten voorbehoudenPrijzen excl. 21% btw