Een handtekening is de afsluiting van een e-mailbericht. Vaak staat er iets als 'Met vriendelijke groeten', je (bedrijfs)naam en verdere contactgegevens. In dit artikel lees je hoe je een handtekening in je webmail (Roundcube) kunt instellen.

 

Let op!

De handtekening die je in Roundcube instelt geldt alleen voor je webmail. De handtekening wordt niet gebruikt in mailprogramma's als Outlook, Thunderbird of Apple Mail.

Stap 1 - Inloggen

Log in op je webmail. Het adres is je domeinnaam gevolgd door '/webmail'. In ons geval is dat 'https://yolknet.nl/webmail'.

roundcube inlogscherm

 

Stap 2 - Handtekening instellen

Klik na het inloggen in de linkerkolom op Instellingen en daarna op Identiteiten. Selecteer het e-mailadres waarvoor je de handtekening wilt instellen.

roundcube handtekening

In het tekstvak onder Ondertekening kun je je handtekening schrijven.

Wil je meer opties? Klik dan op het icoontje roundcube html modus om over te schakelen van platte tekst naar html.

 

Stap 3 - Handtekening opslaan

Als je de handtekening hebt gemaakt klik dan op de blauwe knop Opslaan. In een groene balk rechtsonder in je scherm zie je de melding dat het opslaan is gelukt.

roundcube opgeslagen

De handtekening is nu ingesteld en klaar voor gebruik!

 

Stap 4 - Instellingen voor handtekening

Controleer tot slot de instellingen voor het gebruik van de handtekening. Klik in de linkerkolom op Instellingen, vervolgens op Instellingen en Berichten opstellen. In de rechterkolom is een blok Instellingen voor ondertekening.

roundcube instellingen

Pas de instellingen naar wens aan en klik op de blauwe knop Opslaan.

Yolknet© 2005 - 2024Alle rechten voorbehoudenPrijzen excl. 21% btw