Een handtekening is de afsluiting van een e-mailbericht. Vaak staat er iets als 'Met vriendelijke groeten', je (bedrijfs)naam en verdere contactgegevens. In dit artikel lees je hoe je een handtekening in je webmail (Roundcube) kunt instellen.
Let op!
De handtekening die je in Roundcube instelt geldt alleen voor je webmail. De handtekening wordt niet gebruikt in mailprogramma's als Outlook, Thunderbird of Apple Mail.
Stap 1 - Inloggen
Log in op je webmail. Het adres is je domeinnaam gevolgd door '/webmail'. In ons geval is dat 'https://yolknet.nl/webmail'.
Stap 2 - Handtekening instellen
Klik na het inloggen in de linkerkolom op Instellingen en daarna op Identiteiten. Selecteer het e-mailadres waarvoor je de handtekening wilt instellen.
In het tekstvak onder Ondertekening kun je je handtekening schrijven.
Wil je meer opties? Klik dan op het icoontje om over te schakelen van platte tekst naar html.
Stap 3 - Handtekening opslaan
Als je de handtekening hebt gemaakt klik dan op de blauwe knop Opslaan. In een groene balk rechtsonder in je scherm zie je de melding dat het opslaan is gelukt.
De handtekening is nu ingesteld en klaar voor gebruik!
Stap 4 - Instellingen voor handtekening
Controleer tot slot de instellingen voor het gebruik van de handtekening. Klik in de linkerkolom op Instellingen, vervolgens op Instellingen en Berichten opstellen. In de rechterkolom is een blok Instellingen voor ondertekening.
Pas de instellingen naar wens aan en klik op de blauwe knop Opslaan.