Met online adverteren vergroot je je bereik. Gebruik Google Ads of zet de sociale platforms zoals Facebook in om online zichtbaarder te worden en nieuwe klanten aan te spreken.

Google is niet alleen een zoeksite, het is ook een van 's werelds belangrijkste advertentieplatforms. Wie iets zoekt, krijgt relevante advertenties te zien, nog boven de zoekresultaten. En op partnersites worden advertenties getoond die aansluiten bij de inhoud van de site.

Wie de zichtbaarheid van zijn bedrijf wil vergroten, kan kiezen voor adverteren via Google Ads. Het instellen van een advertentiecampagne is ingewikkeld. Je moet zoektermen kiezen waarbij je advertentie getoond moet worden, bepalen waar en wanneer je advertenties zichtbaar zijn, zoekwoorden kiezen die niet te duur zijn per klik maar die wel relevant zijn voor je, en dan nog de feitelijke advertenties opstellen met een aantrekkelijke tekst die uitnodigen tot aanklikken. Kortom: een tijdrovende en creatieve taak waarbij je de kennis van een specialist nodig hebt om er het meeste uit te halen. Yolknet ontzorgt via de volgende pakketten:

Pakket A Onderzoek SEA (Search Engine Advertising)

Voordat een advertentiecampagne wordt opgezet is het goed eerst te onderzoeken met welke zoektermen de concurrenten adverteren, hoeveel ze hiervoor betalen en hoeveel mensen op de advertentie klikken (en dus de website bezoeken). Het advertentiebudget kan op basis hiervan worden vastgesteld. 

Pakket B Opzetten en beheren advertentiecampagne via Google Ads 

Het opzetten, instellen en laten uitvoeren van een advertentiecampagne bij Google Ads is een complex proces. Omdat je bij Google betaalt voor elke keer dat een advertentie wordt aangeklikt, is het belangrijk dit zo goed mogelijk in te stellen.

Een algemene zoekterm als ‘verzekeringen’ is duurder dan een specifieke term als ‘zorgverzekeringen Eindhoven’. De prijs varieert per dag en kan van een paar cent oplopen tot een paar euro. Om je budget efficiënt in te zetten, is het belangrijk om de advertentiecampagne goed in te richten. Het is ook aan te bevelen om een advertentie geografisch af te bakenen, zodat alleen bezoekers binnen een bepaalde regio de advertentie zien. 

Het voordeel van een advertentie is dat je het binnen een paar minuten online vindbaar kunt zijn wordt getoond. Zodra de advertentie is gemaakt en een tegoed is gestort, kan de advertentie getoond worden. Je bepaalt zelf hoeveel budget je vrijmaakt voor de campagne.

Tarief

We maken een vrijblijvende prijsindicatie aan de hand van je huidige situatie. De prijs hangt onder meer af van of je al adverteert via Google of ermee wilt beginnen. Ook kunnen we verschillende kanalen combineren.

Pakket C Adverteren op sociale media

Advertenties in printmedia en drukwerk zoals folders en kranten zijn duur je betaalt voor plaatsing, niet voor het aantal mensen dat ze daadwerkelijk leest. De lezersgroep is breed en je weet achteraf niet wie je advertentie hebben gezien. Je moet maar hopen dat je potentiële klanten je advertentie zien en onthouden.

Adverteren op sociale media is volstrekt anders. Door de persoonlijke informatie in de profielen van de gebruikers en de aanmeldingen bij groepen kun je vrij nauwkeurig de doelgroep van je advertentie selecteren. Het is dus een stuk efficiënter om online te adverteren.

Tarief

In overleg, afhankelijk van je wensen. Elk advertentieprogramma is maatwerk en het tarief hangt af van welke platforms je wilt inzetten en hoe vaak je erop aanwezig wilt zijn met je advertentie(s). 

Heb je vooral interesse in het bijhouden van je sociale media, zonder er zelf veel tijd voor vrij te maken? Kijk dan eens bij de mogelijkheden van Yolknet voor het beheren van je sociale-mediakanalen

Advertenties versus zoekresultaat 

Voor zoekmachines is een advertentie geen wegingsfactor. Of je wel of niet adverteert, heeft geen invloed op de positie in de zoekresultaten. Het vergroot wel de zichtbaarheid onder het online publiek. De zoektermen in de advertentie en het ingestelde budget bepalen of een advertentie wordt getoond. Advertenties hebben geen invloed op de vindbaarheid op de langere termijn. Wanneer een online campagne stopt wordt de advertentie niet meer getoond, maar blijft de positie in de zoekresultaten behouden.

Waar voor je geld

Yolknet weet precies hoe je je advertenties moet opstellen en inrichten om de meeste waar voor je geld te krijgen. Heb je zin om een nieuw publiek te bereiken via Facebook? Heb je winacties, mooie aanbiedingen of interessante nieuwtjes om te delen met de online doelgroep? Schakel Yolknet in om een campagne te beginnen die aanspreekt. We komen graag met je in contact. 

Ja, dat wil ik! Neem contact met me op

Yolknet© 2005 - 2024Alle rechten voorbehoudenPrijzen excl. 21% btw