Sociale media zijn niet weg te denken uit de communicatie met je (toekomstige) klanten. Geregeld berichten en updates plaatsen op Facebook, LinkedIn, Twitter of Instagram is een belangrijke manier om contact te leggen met het online publiek.

De postings brengen je bedrijf onder de aandacht, roepen reacties op bij mensen en zijn een makkelijke manier om snel een boodschap, nieuw product of een dienst onder de aandacht te brengen.

Verschillende uitingen op elk platform

De boodschap die je wilt overbrengen, heb je duidelijk voor ogen. Maar exact hetzelfde bericht op de verschillende sociale platforms plaatsen, is niet ideaal. Elk medium vraagt zijn eigen toon en vorm.

Ook het moment van plaatsen is heel belangrijk. Mensen zijn op verschillende tijden actief op de platforms. LinkedIn wordt veel gebruikt aan tijdens werktijd en Facebook juist op de vrije momenten.

Daarnaast bepalen de algoritmes van de platforms wie de berichten te zien krijgen. Bedrijven die actief zijn op de verschillende sites en geregeld van zich laten horen, komen vaker voorbij in de tijdlijn van hun volgers.

Platforms versterken elkaar

Is je bedrijf actief op meerdere platforms? Je berichten versterken elkaar en ze verhogen het verkeer naar je website. Denk aan een foto van een nieuw artikel op je Instagram-profiel, met een link naar de productpagina. Of een mooie aanbieding voor particulieren via een Facebook-post, die verwijst naar een (landings)pagina op je website.

Sociale media-kanalen beheren door Yolknet

Het bijhouden van je sociale kanalen kan een hoop tijd en creativiteit kosten, tijd die je liever aan andere zaken besteedt. Maar sociale media zijn wel belangrijk voor je onderneming. Yolknet ondersteunt en ontzorgt bedrijven bij hun online communicatie, zodat je je tijd aan andere taken kunt besteden.

Heb je geen tijd om sociale media als Facebook, LinkedIn en Instagram bij te houden, maar vind je het wel belangrijk dat je bedrijf zichtbaar is?

Yolknet neemt jou de sociale media uit handen en zorgt ervoor dat jouw bedrijf in beeld komt via deze belangrijke platforms.

Hoe we te werk gaan 

De eerste stap is overleggen aan welke onderwerpen je de volgende maand aandacht wilt besteden. Dan schrijven we berichten en leggen deze ter controle aan je voor. Als de berichten zijn goedgekeurd worden ze ingepland zodat ze op het juiste moment online komen te staan. Uiteraard mag je zelf ook berichten aanleveren. Met afbeeldingen en video’s valt een bericht extra op. Heb je geen beeldmateriaal bij een bericht? Dan kunnen wij voor je op zoek gaan.

Interactie met je doelgroep

Het mooiste van sociale media is wanneer een volger reageert op een bericht. Er kan een discussie ontstaan, je kunt tips geven en krijgen en het platform merkt dat je account goed wordt gebruikt. Dat levert voordeel op bij het tonen van volgende berichten.

Yolknet gebruikt software die in de gaten houdt wanneer iemand reageert. We bespreken van tevoren of Yolknet namens jou reageert, of je dit zelf doet en wat de reactie moet zijn. Zo hoef je dus niks te missen en worden je volgers goed geholpen.

Niks voor jou?

Een modern bedrijf ontkomt tegenwoordig niet meer aan sociale media. Maar als je er geen interesse in hebt of niet weet hoe de verschillende platforms werken, kun je er als een berg tegenop zien. Schakel Yolknet in en je hoeft je niet te verdiepen in de ins en outs van sociale media: wij ontzorgen jou zodat je je handen vrij hebt voor de dagelijkse bedrijfsvoering.

Wil je zo snel mogelijk actiever aanwezig zijn op sociale media?

Ja, dat wil ik! Neem meteen contact met me op

 

Yolknet© 2005 - 2021Alle rechten voorbehoudenPrijzen excl. 21% btw