Heb je je ooit afgevraagd waarom de website van een concurrent altijd meer bezoekers lijkt te trekken en betere posities in zoekmachines heeft? De verklaring ligt vaak in de keuze van zoekopdrachten en hoe goed deze aansluiten op je webpagina.

Om webformulieren te beveiligen tegen spam maken veel websites gebruik Googles reCAPTCHA. In oktober 2018 kwam verscheen versie 3, die op de achtergrond analyseert of een bezoeker een spambot is of een menselijke bezoeker. In dit artikel lees je wat de mogelijkheen zijn.

Je hebt het vast weleens gezien, dat kleine jaartal met copyright logo onderaan een webpagina, de website footer. Maar wat betekent het eigenlijk? Het copyright jaartal geeft aan wanneer de website voor het laatst is bijgewerkt of wanneer deze voor het eerst live is gegaan.

Ik ben geen robot. Dit kom je vaak tegen bij online formulieren. Als je contact opneemt, als je je inschrijft, als je een vragenlijst invult. Voordat je het formulier kunt verzenden is de laatste handeling het aanvinken dat je geen robot bent. Soms aangevuld met een extra 'uitdaging' om verkeersborden, stoplichten of bruggen te selecteren. Met Google reCAPTCHA v3 zijn deze extra handelingen niet meer nodig en kun je toch je webformulieren beveiligen tegen spam.

Als het gaat om webdesign, is het gemakkelijk om alle aandacht te richten op de opvallende header en de verleidelijke inhoud van een website.

Een inlognaam en wachtwoord beschermen je website en webshop tegen ongeoorloofde toegang. Een van de nadelen is dat iedereen kan inloggen die de inlogcombinatie weet. Ook criminelen. Daarom is is het aan te raden om nog een beschermlaag toe te voegen. Zoals '2 factor authentication', kortweg 2fa. In dit artikel wordt uitgelegd wat het is en hoe je de extra bescherming toevoegt aan je Joomla-website.

Yolknet© 2005 - 2024Alle rechten voorbehoudenPrijzen excl. 21% btw