Komt je digitale presentatie overeen met het zorgvuldig opgebouwde beeld dat je bedrijf uitstraalt in persoonlijke contacten met klanten? Lees hier meer over de digitale elementen die zorgen voor een goede eerste indruk. En hoe Yolknet daarbij kan helpen.

Eerste indruk

De eerste handdruk, het eerste oogcontact. Binnen een paar seconden vorm je een beeld van de persoon tegenover je. Na die eerste indruk hebben klanten voor een deel de zogeheten gunfactor bepaald: krijg je de kans om zaken te doen of niet? Of om in ‘Tinder-begrippen’ te spreken: je wordt naar rechts of naar links geswipet.

Rechts swipen = goede indruk

Hoe vergroot je de kans dat klanten je naar rechts swipen? En zij verder nadenken of jouw dienst of product past bij wat ze op dat moment nodig hebben? In het dagelijkse leven (offline) met de volgende punten bijvoorbeeld.

1. Goede verzorging
Je kleedt je verzorgd en kamt je haren. Je spreekt duidelijk en kiest je woorden die je gesprekspartner begrijpt.

2. Belangstelling tonen
Je stelt de juiste vragen en toont belangstelling voor de behoeften van de klant. Luisteren en doorvragen is ook heel belangrijk.

3. Kennis van zaken
Je hebt kennis van zaken. Daar kunnen we kort over zijn. Je laat duidelijk merken dat je weet wat je doet.

4. Klantgericht (mee)denken
Je weet wat je specifiek in huis hebt voor de klant om een oplossing voor een vraag of probleem te bieden.

Deze 4 punten zijn misschien open deur voor je en gelden voor het fysieke leven. Wist je dat ze in zekere zin ook gelden voor de online indruk die je wilt overbrengen? Een bezoeker van een website let op dezelfde dingen.

1. Digitale verzorging
Als een website er niet verzorgd uitziet dan is het lastig iemand te overtuigen dat je kwaliteit kunt leveren. Zorg voor een goede vormgever om je website en sociale media-pagina’s te ontwerpen. Kies een passende stijl die aansluit bij het bedrijf. Een vormgever heeft hier kijk op en kan adviseren.
Besteed ook aandacht aan de spelling. Een website met spelfouten doet afbreuk aan het imago dat je probeert op te bouwen.

2. Digitale belangstelling
Stel vragen, nodig uit tot contact met je klant of tot een handeling als het invullen van een formulier. Maak gebruik van een zoekfunctie en een duidelijke menustructuur waarbij bezoekers makkelijk door pagina's kunnen navigeren.

3. Kennis van zaken hebben
Laat met voorbeelden zien dat je weet wat je doet en waar je het over hebt. Zorg dat de inhoud klopt en helder is. En vul de tekst aan met sterke beelden die een goede indruk van je bedrijf geven.

4. Klantgericht kunnen denken
Bedenk wat een bezoeker nodig heeft en probeer met de website daarop in te spelen.
De bezoeker komt met een bepaalde vraag of behoefte naar de website, zoals het adres of informatie over een bepaald product. Richt de site zo in dat die informatie snel gevonden kan worden. Hoe sneller iemand het antwoord op een vraag heeft gevonden, des te prettiger is de ervaring met je website. En hoe groter de kans dat de bezoeker terugkomt.

Hoe zorg je dat je er digitaal even verzorgd uitziet en overtuigend overkomt als in het fysieke zakenleven? Daar kan Yolknet bij helpen. Met professionele webhelden op het gebied van vormgeving en content. En de nodige kennis en ervaring in het digitaliseren van verkoop- en bedrijfsprocessen.
Want de eerste klap is een daalder waard. Ook in het digitale tijdperk.

Digitaal advies van Yolknet

Op zoek naar een goed advies, of het hoofd en de handen om voor jouw bedrijf een uitstekende eerste digitale indruk achter te laten? Neem contact op met Yolknet en we gaan samen met je aan de slag.


Lees hoe Yolknet je kan helpen met de content van jouw website.

Yolknet© 2005 - 2022Alle rechten voorbehoudenPrijzen excl. 21% btw